Tema İstanbul 2 şantiyesinde çalışan Sumitomo ekskavatörler üretim kapasitesi, yakıt verimliliği ve satış sonrası hizmet kalitesiyle rakiplerine fark atıyor.
Türkiye’nin önde gelen gayrimenkul yatırım şirketleri arasında bulunan Artaş İnşaat A.Ş.’nin, Mesa ve Kantur-Akdaş ortaklığı ile Atakent’te yapımı devam eden Tema İstanbul 2 projesi, yaklaşık 1,5 milyon metrekare alan üzerine yayılmış toplamda 2.280 konut inşaatını kapsamakta. Kasım 2021 yılında başlanan hafriyat çalışmaları ile birlikte proje şantiyesinde yaklaşık 2,5 milyon m3 hafriyat çıkarıldı. Oldukça zorlu bir zeminde ve şehir trafik yükünün yoğun olduğu bir lokasyonda devam eden projede kazı-sökü işleri için 70’e yakın değişik tonajlarda ekskavatör kullanılmakta. Projede çalışan firmaların pek çoğunun tercih ettiği marka ise Sumitomo.
Proje hakkında bilgi veren Tema İstanbul 2 Şantiye Şefi Mahmut Gökay Tekin, geniş bir inşaat sahasında yürüttükleri çalışmaların zorluğundan bahsederek makine seçiminin önemine işaret etti. Proje hakkında bilgi veren Tekin, “Projemiz 2021 Kasım ayında başladı. Yaklaşık 11 ay kadar oldu. Bu sahada çalışan yaklaşık 70 ekskavatörümüz var. Bu süre zarfında 2.5 milyon m3 kadar bir hafriyat gönderildi” dedi.
Sorunsuz Üretim İçin Sumitomo
Zorlu bir şantiyede yüksek hızda ve pek çok eş zamanlı çalışma yapıldığına işaret eden Mahmut Gökay Tekin, proje sürecinde Artaş İnşaat olarak kullanacakları makine parkını seçerken sorunsuz bir makine arayışında olduklarını söyledi. “Biz bu projeye başlarken, sıfır makine alalım sıkıntı çekmeyelim diye başladık. Tercihimiz Sumitomo oldu. Sumitomo’yu tercih etmemizin sebebi sıkıntısız olması. İstediğimiz zaman servis ağına ulaşmamız. Yakıt ve aynı zamanda operatör konforu” diye konuşan Tekin, makine seçiminde yapılan hafriyat işinin zorluğunun da etkisi olduğunu ifade etti. Tekin, “Zeminimiz kireç taşı. Baya bir sıkıntı çekiyoruz bu zeminden dolayı. Ancak makinelerimizden gayet memnunuz. Kaliteli makinelerle ve iyi operatörlerle çalışıyoruz. 2.5 milyon m3 hafriyat gönderdik herhangi bir sıkıntımız olmadı bu zamana kadar. Bizim amacımız da buydu” diye konuştu.
Satış sonrası hizmetlerin önemine işaret eden Mahmut Gökay Tekin, TSM Global’in sunduğu satış sonrası hizmetlerden duydukları memnuniyeti dile getirerek, hizmet kalitesinin önemine işaret etti. Tekin, “Servis ağı kuvvetli olan bir firma ile çalışmak istiyorduk. Bu zamana kadar herhangi bir problem yaşamadık Sumitomo açısından. Arandığı zaman gelindi. Hatta aranmadan dediler ki “bakımınız yaklaşıyor, biz geleceğiz müsaitlik durumunuz nedir?” Biz de bu nedenle bakım sözleşmesini uzattık. Memnun kaldığımız için bakım anlaşmamızı uzattık. Fiyat anlamında da arkadaşlar kimseyi üzmüyor” dedi.
Şantiyede iş güvenliğinin birinci öncelikleri olduğunun altını çizen Mahmut Gökay Tekin, dar alanlarda yaptıkları çalışmalarda Sumitomo ekskavatörlerde bulunan kamera sisteminin büyük avantaj sağladığını ifade etti. Tekin, “Özellikle son dönemlerde dar alanlarda çalışıyoruz. Makinelerin iki taraflı kameraları var. İkisini de operatörler kullanıyor. Gayet memnunlar. Bu zamana kadar herhangi bir iş kazası da yaşanmadı bununla ilgili. İnşallah yaşanmazda. Tonaj farkı olmaksızın, biz her şekilde memnunuz Sumitomo ekskavatörlerden. Bundan sonraki projelerde de Sumitomo ile çalışmak isteriz” diye konuştu.
Makinelerin Kontrolü Elimizde
Projede Makine Sevk Amiri olarak görev yapan Muhammet Yılmaz da yürütülen projenin büyüklüğü ve beraberinde getirdiği zorluklara dikkat çekerek, bu zorlukların üstesinden doğru partner seçimi ile geleceklerini bildikleri için Sumitomo’yu tercih ettiklerini söyledi. Yılmaz, “Projede çalışan makinelerin bakım onarım işleriyle ben ilgileniyorum. Oldukça büyük bir proje. Bu nedenle sorumluluğumuz da yüksek. Yaklaşık 140 blok temelimiz var. Zeminimiz kireç, yumuşak bir zeminimiz de yok. Ciddi anlamda sorumluluk gerektiren, büyük zorluklar barındıran bir proje. Bunun çözümünü de nasıl sağladık. Büyük firmalarla, büyük şirketlerle çalışarak başarılı olabileceğimize inandık. Bunlardan biri de TSM Global” diye konuştu.
Muhammet Yılmaz, “Özellikle satış sonrası hizmetleri çok iyi. Sumitomo bize şöyle bir hizmet sunuyor. Mobil telefonlarımızdan yüklediğimiz aplikasyonlarımızla makinelerimizi takip edebiliyoruz. Makinaların arıza, bakım onarım gibi işlemlerini takip edebileceğimiz bir aplikasyon. Bu çok ciddi bir şey. Çünkü burada kalabalık bir iş makine grubu var. Bunların bakımını yapmak tabi ki çok zor ama TSM Global bunu kolaylaştırıyor. Mobil telefonlardan bunun takibini yapabiliyoruz” dedi.
Satış sonrasının çok büyük öneme sahip olduğunun altını çizen Muhammet Yılmaz, TSM Global satış sonrası hizmetler ekibinin bu teknolojik altyapı yanı sıra kendilerini aradığını, bakım zamanı gelen makineleri hakkında uyarıda bulunduğunu ve bunun kendileri için ekstra bir kolaylık olduğunu ifade etti. Yılmaz, “Ayrıca TSM Global de bizi arayıp makinalarımızı takip ediyor. Bizi arayıp makinalarınızın bakımı geldi diyorlar. Bilgilendiriyorlar, bu konuda uyarıyorlar. Birden fazla muhatabımız, ilgilimiz var. Bu da bizim makinelerin verimli çalışmasını sağlıyor. İyi bir operatöre iyi bir makine vermeniz gerekiyor ki verim sağlayalım. Bu konuda da TSM Global bizim sorunlarımızı çözüyor” dedi.
Geniş Ekran ve Türkçe Menü Avantajı
Sumitomo ekskavatörlerin kullanıcı dostu olduğunun altını çizen Muhammet Yılmaz, “Sumitomolar diğer eski modellere nazaran ciddi anlamda geniş ekrana sahip. Bunu söylemem gerekiyor. Ekran menüsü Türkçe. Türkçe olduğu için herhangi bir operatör bütün menüye sade bir şekilde ulaşabiliyor. Makineden gelen uyarıyı anlayabiliyor. Arıza tespitinde nokta atışı yapabilir. Bu çok büyük bir fayda. X veya Y diğer makinelerde maalesef ekran dili Türkçe değil. O yüzden operatörler kulaktan dolma bilgilerle iş yapmaya çalışıyorlar. Ama Sumitomo’da bu böyle değil. Sumitomo’da tamamen Türkçe, kolay ve sadeleştirilmiş bir menü var” diye konuştu.
“Marifet Muhatap Bulmak”
Makine yatırımının pek çok kriteri olduğuna işaret eden Muhammet Yılmaz, en önemli kriterlerinin satış sonrası hizmet olduğunun altını çizdi. Sumitomo ekskavatörlerin yakıt verimi ile zaten kendini ispat ettiğini dile getiren Yılmaz, “İyi bir filtre sistemi var. Yakıt konusunda mükemmel. Harcadığı yakıta göre çok iyi bir iş verimliliği var” dedi.
Satış sonrasında muhatap bulmanın önemli olduğu vurgulayan Yılmaz, “Marifet makine almak da değil. Marifet makineyi aldıktan sonra muhatap bulmakta. Satış sonrası hizmet bulmakta. Bu konuda TSM Global gerçekten çok iyi. Öncü gelen firmalardan. Satış sonrası hizmetleri gerçekten çok iyi. Makineyi aldıktan sonra herhangi bir problem sorun olduğu zaman muhatap bulabiliyorsunuz. Anlık, en kısa sürede aksiyon alınıyor. Benim bu projede en büyük dezavantajım zaman. Biz tamamen zamanla yarışıyoruz. Şirketimizin verdiği bir tarih bir söz var. Bize bu konuda en iyi yardımcı olan da TSM Global” diye konuştu.